|
Post by mashab on Sept 29, 2014 20:48:36 GMT
Dus, ik woon bij een vriendin en we zijn eeuwig op zoek naar standup comedians, want telkens als we er eentje vinden dan kijken we alles en dan is hij/zij op.  het valt natuurlijk gelijk op dat de meest/snelst gevonden mensen op het podium heterowittemannen zijn, die Gewaagde Grapjes maken over iedereen waarover het niet gewaagd is grapjes te maken (dwz voornamelijk niet-heterowittemannen of armen). toen zijn we een ware zoektocht begonnen in de veel te grote wereld van comedy, waarbij we probeerden eerdergenoemde groep zoveel mogelijk te vermijden, maar onze lijst is nog erg kort. We zoeken niet per se naar grappenmakende minderheden ofzo, maar we willen gewoon comedy waarvan de wereld niet gestaag verandert in een rottende aardse hel van onerkend privilege, pus, donder, "ironisch bedoelde" discriminatie en omlaagtrapperij. Dit is vast de juiste crowd om het aan te vragen, dus: helpen lijst langer maken? Wat we hebben gekeken is: Margaret Cho (die veel over haar poes praatte) Bo Burnham (de enige die de vooroordelen van zijn publiek gebruikt om ze op het verkeerde been te zetten, op een manier die ik niet compleet moreel verwerpelijk vind, maar hij is wel gepicket door PoC en LGBT groepen. hijs heel jong, en heeft allemaal vine shit, dus mss daarom ofzo.) Simon Amstell (die ik sowieso graag mag en wiens standup beduidend liever was dan zijn aanwezigheid in never mind the buzzcocks) Stephen Fry (dat hebben we afgezet, ondanks grote liefde voor) Louis CK (wel ok...) Josie Long willen we nog kijken. Er kan hier zooooveeel meer bijjjj wie heeft er nog
|
|
|
Post by Lord Byte on Sept 30, 2014 0:44:21 GMT
Russel Howard, en dan vooral zijn "Good News show" (serie waarin hij 't nieuws onder de loep neemt) Charlie Brooker (vooral dan "Why TV ruined your life" - sterk ironische tongue in cheek serie die toch de nagel op de kop slaat - kunt ze volledig op Youtube zien geloof ik). Bill Cosby (zowel zijn luister materiaal als zijn stand-ups) Eddie Izzard Umbilical Brothers Bill Bailey
|
|
|
Post by Silly on Sept 30, 2014 8:58:33 GMT
Donald Glover is goed.
|
|
|
Post by mashab on Sept 30, 2014 10:38:21 GMT
ohhhh ik geloof echt gelijk dat donald glover leuk is, ik ga zoeken bill cosby mmmeeehh we hebben net DE HELE SERIE cosby show uitgekeken. en dat vergde toewijding ik wil ook nog wel iets vinden van Sue Perkins omdat ik die bij qi de hele tijd heel leuk vind maar ik weet niet hoe ze alleen is edit: oh ja, gisteren keek ik never mind the buzzcocks en ze hadden germaine greer te gast. wth?! 
|
|
|
Post by domenique on Sept 30, 2014 11:13:26 GMT
Uit dezelfde generatie als Donald Glover zit ook Aziz Ansari, zeker de moeite waard eens te proberen.
|
|
|
Post by Paulus on Sept 30, 2014 13:33:21 GMT
Stewart Lee! Venijnig en enigszins snobistisch, maar zo grappig en intelligent. Maakt ook grappen die juist "politiek incorrecte" humor belachelijk maken.
Ik vind Maria Bamford ook erg grappig, maar dat is een acquired taste. Ze doet veel grappige stemmetjes bij haar anekdotes en maakt grappen over haar eigen depressie en andere mentale aandoeningen.
Ik ben de laatste tijd ook fan geworden van Hannibal Buress, vooral vanwege zijn gortdroge vertelstijl. Hij heeft wel een stukje over een date met een feministe die misschien verkeerd kan vallen.
Verder, Tig Notaro. Gewoon grappig en eerlijk, maakt in dit stukje bijvoorbeeld een geniale grap over haar borstkanker.
|
|
|
Post by Paulus on Sept 30, 2014 13:42:30 GMT
bill cosby mmmeeehh we hebben net DE HELE SERIE cosby show uitgekeken. en dat vergde toewijding Bill Cosby's stand-up is trouwens wel heel anders dan de Cosby Show, dus zelfs als je dat niets vond kun je zijn stand-up misschien nog wel waarderen. De Cosby Show was natuurlijk heel familievriendelijk en in zijn stand-up kaart hij meer controversiële onderwerpen aan ("'Tell me, what is it about cocaine that makes it so wonderful?' and the guy said 'Well, it intensifies your personality.' and I said 'Yes, but what if you're an asshole?'"). Stand-up is sowieso een heel ander beestje dan sitcoms.Edit: In het licht van nieuwe informatie heb ik de video van Bill Cosby vervangen met een video van blatende geiten die als mensen klinken.
|
|
|
Post by IsauraVanNimp on Oct 1, 2014 5:55:28 GMT
Niet om iemands feestje te verpesten, maar Bill Cosby wordt er van beschuldigd om een aantal vrouwen met drugs of pillen te hebben verdoofd om ze nadien te verkrachten :-(
|
|
|
Post by mashab on Oct 1, 2014 12:51:42 GMT
^dat was ik dus ook al aan het opzoeken en paulus ik zie dat je iig louis ck als avatar hebt 
|
|
|
Post by Paulus on Oct 1, 2014 13:28:57 GMT
Niet om iemands feestje te verpesten, maar Bill Cosby wordt er van beschuldigd om een aantal vrouwen met drugs of pillen te hebben verdoofd om ze nadien te verkrachten :-( Ah kak, dat wist ik dus niet.  Dat maakt het inderdaad wel heel moeilijk om nog fan van zijn werk te zijn. ^dat was ik dus ook al aan het opzoeken en paulus ik zie dat je iig louis ck als avatar hebt  Ja klopt, ik wilde even snel een avatar hebben (omdat ik dat zelf altijd makkelijker vind met onderscheid maken tussen leden) en ik had dit plaatje nog in mijn documenten staan. Maar, ja, ik ben ook fan van Louis C.K., ook van zijn tv-serie, ondanks dat ik weet dat hij ook problematische dingen gezegd heeft.
|
|
|
Post by IsauraVanNimp on Oct 1, 2014 13:46:41 GMT
|
|
|
Post by Paulus on Oct 1, 2014 14:05:47 GMT
Oké, schrap bij deze mijn aanbeveling van Bill Cosby. 
|
|
|
Post by Paulus on Oct 21, 2014 13:39:05 GMT
|
|
lizzy
New Member
|
Post by lizzy on Nov 12, 2014 13:41:21 GMT
Amy Shumer en Kristen Schaal.
|
|
|
Post by mashab on Jul 30, 2015 16:38:05 GMT
Oké, schrap bij deze mijn aanbeveling van Bill Cosby.  ahahahahah ik scrollde er ook al langs van ho shit valt me op dat er sowieso nog steeds super veel mannelijke namen bij staan. ik wilde bijdragen met een citaat van bo burnham over vrouwelijke comedians: i think one of the worst things about comedy is the lack of women. and whenever i see a brilliant female stand-up, i realize how masculine and restricted most comedy is - and how the spectrum of it could be doubled if we told little girls that people would like them for being funny, instead of telling them to go to the tanning booth while the boys work on their dick jokes. (http://thecomicscomic.com/2010/10/29/bo-burnham-lists-my-favorite-comedians-and-releases-a-confessional-video-art-is-dead/)
maria bonham, die hij voorstelt - nou ik heb het geprobeerd maar dat was iets te experimenteel voor me. ze deed de hele show in de woonkamer van haar opa en oma, met hen als enige en volstrekt ontoepasselijke publiek.  wel boeiend. verder: wie kan me uitleggen waarom ik een hekel heb aan amy schumer? naar mijn gevoel is ze gewoon bezig met grappen maken die anders een chauvinist over haar zou maken. ik snap wel de empowerment die steekt in het vieren van een seksueel actief leven, maar de manier waarop ze het doet staat me telkens tegen. maar misschien moet ik haar nog een kans geven of snap ik het niet goed? en tot slot wilde ik deze delen, omdat het illustreert hoe deze jongen regelmatig de misogynisten in het publiek op het verkeerde been zet en ze, zoals in dit voorbeeld, ineens totaal doet stoppen met juichen. 
|
|