Post by Anton on Nov 26, 2014 8:50:33 GMT
"Bumble: changing the rules of the game"
Bumble, is een nieuwe app die vanaf december de vrouwvriendelijke concurrent van Tinder zou kunnen worden.
Bumble, is een nieuwe app die vanaf december de vrouwvriendelijke concurrent van Tinder zou kunnen worden.
De app ontwikkeld door een voormalige topvrouw van Tinder is ontwikkeld om seksime en ongewenste contacten zoveel mogelijk te voorkomen.
Het gaat als volgt in zijn werk: Je maakt een account aan, met een foto en eventuele beschrijving van jezelf. Dan kan je net zoals Tinder andere mensen swipen om uiteindelijk een match te bekomen. Vanaf dit punt begint Bumble zich te onderscheiden van Tinder. Het verschil is dat de vrouw het eerste contact moet maken binnen de 24 uur van de match. En dat de man dus enkel maar zit te wachten tot een vrouw een match bevestigd door middel van een chatbericht.
Ik post dit om mijn kritische bedenkingen te uiten. Wees vrij om mij te corrigeren
Het gaat als volgt in zijn werk: Je maakt een account aan, met een foto en eventuele beschrijving van jezelf. Dan kan je net zoals Tinder andere mensen swipen om uiteindelijk een match te bekomen. Vanaf dit punt begint Bumble zich te onderscheiden van Tinder. Het verschil is dat de vrouw het eerste contact moet maken binnen de 24 uur van de match. En dat de man dus enkel maar zit te wachten tot een vrouw een match bevestigd door middel van een chatbericht.
Ik post dit om mijn kritische bedenkingen te uiten. Wees vrij om mij te corrigeren

- Seksisme, ongewenste berichten, en andere onaangenaamheden zullen op de eerste plaats in mindere mate aanwezig zijn. Maar hoe zit het met de wolf in schaapskleren? Een man die in het begin aangenaam is, nadat jij hem de mogelijkheid hebt gegeven contact te maken. Kan nog altijd een creep blijken te zijn. Is het mogelijk dat Bubmle een onrealistisch gevoel van veiligheid opwekt?
- Je zaait wat je oogst. "Je hebt een onaangename ervaring met iemand? Wel het is je eigen schuld, je moest maar niet met hem gechat hebben." In de beschaafde wereld weten we dat dit een oorzaak gevolg is dat niet klopt. Maar op het internet? Daar doe je het blijkbaar allemaal jezelf aan? Is het dan mogelijk onaangename contacten te voorkomen? Je kiest nog altijd een match op basis van uiterlijk. Zou er niet iets meer moeten zijn, wat richting zou kunnen geven aan een vooroordeel die je hebt van een persoon. Een rating systeem? Upvotes en downvotes op iemand zijn profiel?
- Hoe zit het met de holebi's? Wordt dit een hetero-only app? Ik stel mij rare situatie's voor wanneer 2 mannen elkaar matchen. Maar dat er geen een van de 2 het eerste contact kan leggen.